Телерадіомовлення

n1_newsroom
n1_mastercontrol
n1_ingest

За підсумками загальнонаціональної премії «Людина року 2016» NewsOne названий найкращим інформаційно-новинним телеканалом в Україні.

Інформаційний телеканал NewsOne розпочав мовлення в оновленому форматі на День Незалежності України в 2015 році. З одним з найсучасніших медіа комплексів країни NewsOne демонструє динамічне зростання рейтингів: з серпня 2015 по березень 2016 зростання перегляду склав 233% і вивів NewsOne в лідери за показниками перегляду інформаційних каналів.

Технологічна платформа телеканалу NewsOne спроектована і введена в експлуатацію «під ключ» системним інтегратором VisionHOUSE.

За підсумками загальнонаціональної премії «Людина року 2016» NewsOne названий кращим інформаційно-новинним телеканалом в Україні.

Інформаційний телеканал NewsOne розпочав мовлення в оновленому форматі на День Незалежності України в 2015 році. З одним з найсучасніших медіа комплексів країни NewsOne демонструє динамічне зростання рейтингів: з серпня 2015 по березень 2016 зростання перегляду склав 233% і вивів NewsOne в лідери за показниками перегляду інформаційних каналів.

Ключові фактори успіху телеканалу NewsOne: творча команда і 100% контенту власного виробництва.

І, звичайно ж, технології 21 століття:

  • Прямий ефір з 6:00 до 23:00 з п’яти телевізійних майданчиків, оснащених роботизованими камерами
  • 23 камери у всіх найбільших містах України допомагають слідкувати за головними подіями в житті країни.
  • Комплекс систем потокових трансляцій від Live U дозволяє вести прямі репортажі з будь-яких куточків країни, пропонуючи досвідченому телеглядачеві безпосереднє занурення в події.
  • Ньюзрум від Avid – світовий стандарт виробництва новин.
  • Потужні графічні можливості телеканалу для створення ефектної візуалізації
  • Щільна інтеграція всіх компонентів медіа комплексу та можливості масштабування.
tv5-5
tv5-4
tv5-2

У 2015 році телеканал отримав повне технічне переоснащення, що вивело «TV5» на якісно новий рівень мовлення. Канал зміг закупити новий професійний камерний комплекс, модернізовані студійні та ефірні апаратні, сучасні знімальні майданчики та студії. Завдяки цьому, значно покращилась якість зображення – канал перейшов в HD дозвіл з форматом 16: 9. Переоснащення телеканалу забезпечив провідний системний інтегратор VisionHOUSE.

Національний рекорд

Основна мета оновленого «TV5» – доносити глядачам тільки якісну, перевірену й актуальну інформацію, інформувати аудиторію про всі актуальні події країни, регіону і міста, разом досліджувати і міркувати над важливими для запорожців питаннями в сфері політики, культури, спорту і т. д. на телеканалі стартували нові проекти – інформаційні, розважальні, аналітичні. Все це в сукупності дозволяє «TV5» не тільки бути кращим каналом Запорізької області, а й ставити нові цілі в масштабах цілої країни.

Одним з яскравих тому прикладів став встановлений 27 серпня 2015 року національний рекорд, за який «TV5» отримав нагороду від Книги рекордів України за найтриваліший ефір ранкового шоу. Телемарафон стартував 26 серпня в 7.00, а зафіксували його 27 серпня о 9.00 на телеканалі “TV5”. За 26 годин прямого ефіру програми “Ранок з TV5” в студії побувало понад 150 осіб. В ефірі глядачі побачили музикантів і танцюристів, телеведучих, спортсменів і медиків, учасників КВН, відомих запоріжців і зірок всеукраїнського масштабу. На зв’язку зі студією були різні міста і країни, а також глядачі побачили включення з різних точок рідного міста.

Телемарафон «Утро с TV5» стал успешным тест-драйвом нового проекта VisionHOUSE: 26 часов прямого эфира, более 150 гостей в студии.

“Для нас це була хвилююча подія, адже VisionHOUSE забезпечив технологічну модернізацію інфраструктури« TV5 », і цей марафон став свого роду тест-драйвом нового проекту, – сказав директор VisionHOUSE Микола Залужний. – Від імені всієї нашої команди, вітаємо колег з прекрасним стартом! “

Під час марафону були успішно використані ексклюзивні для регіону технології передачі відео-сигналу високої роздільної здатності з використанням технології Bonding мобільних бездротових мереж від технічних партнерів – компанії LiveU.

Технічні подробиці

У проекті варто відзначити кілька цікавих рішень, реалізованих в економічному бюджеті.
Наприклад, мобільна масштабована студійна система підвісів, яка дозволяє оперативно перебудовувати освітлення знімальних локацій в залежності від поставлених завдань. Тепер ідеї нових студійних постановок не вимагають кардинальної перебудови: гнучка рейкова система від IFF, сучасні освітлювальні рішення з диммерами Dexel і пультами дистанційного керування від Liteputer забезпечують управління світловими параметрами приладів, враховуючи всі задуми режисера. Збагачує картинку й робота нового студійного телевізійного крану від VariZoom. Також, знижені показники енергоспоживання в студії: якщо раніше на освітлення було потрібно близько 5 кВт на прилад, то тепер – менше 2 кВт.
Студійні камери Sony з оптикою Fujinon працюють на штативах Miller, які витримують навантаження до 25 кг. Нові тележурналістські комплекти з камерами Sony і оптикою Fujinon включають в себе репортерське світло від Lowel та штативи Manfrotto. Знімальний арсенал TV5 поповнився октокоптером DJI-S1000 з дистанційно керованою камерою Canon EOS 5D МАRК III.
В серці апаратно-студійного блоку – найуспішніший в світі відеомікшер Ross Video Carbonite. Студійный плейаут реалізований на базі гнучкої системи OnTheAir Node 3 від Softron із опцією ефірної графіки Softron Dynamic Graphics Overlay (DGO).

Апаратно-студійний блок з’єднаний з ефірною апаратною за допомогою двох роутерів Blackmagic Design 72 × 72 з панеллю керування оптоволоконними лініями. Ефірний плейаут реалізований на базі інтегрованого плейаута BroadStream Oasys, який відмінно зарекомендував себе в численних проектах за останні три роки.

Продакшен блок складається з монтажних станцій з ПО Adobe Premiere й дискового масиву Ardis на 20ТВ, який дозволяє зберігати відеоматеріали і працювати з ними декільком станціям нелінійного відеомонтажу одночасно.

«Це була не просто модернізація, а фактично створення нового сучасного телеканалу, який, по суті, в технологічному плані переступив пару поколінь, – коментує менеджер проекту Сергій Кравченко. – Замовник поставив завдання збудувати новий HD-тракт, повністю оновити студію, ТЖК, плейаут, причому в строгих бюджетних рамках. Незважаючи на важкий для всієї країни час, це була плідна спільна робота, і ми дякуємо керівництву й співробітникам TV5 за надану довіру ».

  • мобільна масштабируемая студійна система підвісів
  • знижені показники енергоспоживання в студії
  • найуспішніший в світі видеомикшер Ross Video Carbonite в АСБ
  • інтегрований плейаут BroadStream Oasys
  • система стільникового бондинга для прямих включень LiveU

Коментує Олександр Пуляєв, головний інженер телеканалу TV5:

«Технічний стан телеканалу на момент переоснащення не оновлювався понад 10 років з усіма наслідками, що випливають, а точніше сказати, що виходять з ладу наслідками, коли було вже неможливо вирішити проблему поетапної модернізацією, адже нове і старе обладнання з точки зору технічного прогресу знаходилися в різних «епохах».

Тому при складанні технічного завдання було прийняте рішення про побудову технологічних модулів, які б дозволили працювати телекомпанії з якістю, відповідно вимогам медіа ринку сьогоднішнього дня. Таким чином, внутрішнім форматом передачі даних від зйомки – монтажу – зберігання до видачі в ефір був обраний формат HD, при цьому система передачі сигналу від телекомпанії до передавального центру повинна була б забезпечити подачу сигналу на аналоговий та цифровий DVB Т2 передавачі одночасно.

До складу технологічних модулів, окрім «класичних» – ТЖК, монтажні апаратні відео і звуку, студії та студійної апаратної, ефірної апаратної та офісної інфраструктури – були внесені абсолютно нові для нас позиції файлового й фід-інжестів, компоузінг, центральної медіабази, трафік системи, системи передачі даних між АСБ та сервером, а також із сервера до передавального центру за допомогою волоконно-оптичної лінії зв’язку.

Для виконання поставлених нами завдань було залучено компанію VisionHOUSE, що має значний досвід в побудові телевізійних комплексів, які відповідають сучасним вимогам. Використання в своїх рішеннях обладнання таких відомих світових брендів, як SONY, Blackmagic Design, Apple, HP, LG, Samsung, VariZoom, OASYS, Imagine Communications, а також вміло побудованої системи навчання, що включає в себе online сеанси з виробником, дозволило компанії побудувати абсолютно новий телеканал, який має в своїй інфраструктурі відео стіну, сучасну систему освітлення студійного павільйону, ньюзрум і працює з професійною фотоапаратурою октокоптер.

Завдяки комплексним продуманим рішенням інтегратора VisionHOUSE та досвідченому персоналу телеканалу, технологічна модернізація телекомпанії підняла інтерес телеглядачів до нашого продукту, вінцем якого, безумовно, є рекордний телемарафон: 26 годин в режимі прямого ефіру, який став першим серйозним випробуванням для нового обладнання і всього колективу, та підтвердив статус кращого телеканалу в регіоні.»

2015

В рамках переходу на стандарт телебачення високої чіткості в 2013 році були модернізовані дві ПТС підрозділу «1 + 1 Продакшн»: ПТС HD-1 та ПТС HD-2. В обох машинах модернізацію здійснював системний інтегратор VisionHOUSE.

Група компаній «1+1 Медіа» – один з найбільших медіа холдингів України. В рамках групи «1+1 Продакшн» відповідає за створення та адаптацію міжнародних форматів різних жанрів для телеканалів групи – реаліті-шоу, талант-шоу, сценарні реаліті, телесеріали, ситкоми, документальні та спортивні програми, оригінальні програми та інформаційні передачі. Продакшн працює не тільки за запитами восьми телеканалів холдингу, але та для зовнішніх клієнтів.

“Дане рішення дозволило нам заощадити на необхідному просторі в ПТС, який завжди обмежений, мати запас на масштабованість та уніфікувати парк необхідних модулів, в тому числі зменшити та ZIP комплект для двох машин. В результаті ми маємо єдиний стандарт в роботі та конфігурації ПТС.”

  • ергономічність
  • масштабованість
  • уніфікація модулів
  • єдиний стандарт в роботі та конфігурації обох ПТС.

HD-1 – полутрейлер довжиною 16,2 м та розширеною шириною 4.25 м, а HD-2 базується на 12-метровому шасі з розширеною шириною 3,5 м. За словами Олексія Марко, керівника відділу закупівель медіа групи 1+1, обидві ПТС призначені для всіх видів медіа виробництва, в тому числі спортивних подій. Обидві машини можуть працювати з 16-тьма камерами.

У галереї обладнання HD-1 працюють п’ять 46-дюймових та два 42-дюймових РК дисплеїв Sony, в HD-2 – вісім 42-дюймових РК дисплеїв Sony. Дисплеї використовуються для моніторингу в режисерському та інженерному відсіках поряд із 17-дюймовими моніторами Sony Trimaster та Konvision. На моніторній стіні працюють мультивьювери Imagine Communications HViewSX Pro. Imagine Communications також є постачальником вимірювального обладнання, цифрових інфраструктурних рішень, синхрокомплекта і HD-матриць. Imagine Communications Navigator використовується в якості ситеми контролю, управління та моніторингу в обох ПТС.

«Ми працюємо в безкасетному оточенні, за винятком касет, які вимагаються для виконання специфікацій УЄФА на їх футбольних матчах, – зазначив Юрій Калиновський, заступник директора з виробництва. – Для роботи з графікою ми використовуємо системи Ross XPression або Orad, в залежності від вимог виробництва. Oбидві ПТС повністю оснащені для покриття спортивних подій в Україні, а комбінація обладнання грамотно підібрана для найрізноманітніших завдань виробництва».

Успішно виконані пуско-налагоджувальні роботи, забезпечена інтеграція з існуючим обладнанням ПТС, проведено навчання технічного персоналу ПТС по конфігурації і роботі з новим обладнанням.

“Замовник поставив перед нами завдання: в рамках модернізації відеотракту ПТС HD-1 і HD-2 замінити в кожній матричний комутатор з можливістю комутації як SDI, так і HD-SDI сигналів, а також забезпечити сучасний та гнучкий відеомоніторинг, – сказав Максим Костенніков, головний інженер VisionHOUSE. – В результаті тендеру наша компанія виграла з пропозицією на базі рішень від Imagine Communications: матричний комутатор Platinum MX 9RU + Magellan RCP, система моніторингу та управління Navigator, мультівьювери HViewSX Pro і ряд інфраструктурних рішень від Imagine Communications, а також рішення openGear від Ross Video, монітори Sony та Konvision.”

“Ми ретельно підходили до вибору HD матриці для наших ПТС й зупинили свій вибір на Harris Broadcast (нині Imagine Communicaitons). Крім цінового фактора, для нас також мали значення технічні можливості виробника. Дане рішення дозволило нам заощадити на необхідному просторі в ПТС, що завжди обмежений, мати запас на масштабованість та уніфікувати парк необхідних модулів, в тому числі зменшити й ZIP комплект для двох машин. В результаті ми маємо єдиний стандарт в роботі та конфігурації ПТС, “- прокоментував Філіп Петренко, технічний директор «1+1 Медіа».

2013

Студія немов з майбутнього, мовлення в режимі «on-line non stop», тісний контакт з новими медіа та поява новин в ефірі набагато швидше, ніж це роблять інші. Сміливі й новаторські ідеї, втілені в життя за допомогою сучасних ТВ-технологій.

Робота над проектом стартувала на початку 2013 року. Ще на етапі технічного завдання стало зрозуміло, що новий телеканал в технічному плані обіцяє стати найбільш незвичайним за всю історію українського ТБ – було багато відмінностей від класичних проектів для стандартних телеканалів. Фахівці компанії-інтегратора в черговий раз отримали можливість попрацювати над реалізацією новаторських ТВ-ідей. Чи варто говорити, що вони впоралися на відмінно?

«112 Україна» замислювався як новинний телеканал з великою часткою прямого мовлення (від 10 до 16 годин в день). Заплановані під студію приміщення були невеликими, з низькою стелею, тож перед інтегратором постало завдання організувати динамічне многокамерное HD-мовлення в мінімальному просторі.

Новинний телеканал вимагає, щоби прямоефірне мовлення підкріплювалося великою кількістю відео- та аудіо матеріалів, текстів, звуку, графіки. І все це повинно проводитися швидко, якісно, динамічно, з великою інтерактивністю.

“Інтегратору необхідно було реалізувати формат, якого ще не було в Україні.”

Надійність та ефективність

Телеканал «112 Україна» будувався з нуля. На остаточний проект з технічної точки зору істотно вплинули три основні складові – зважена бюджетна політика невеликого за розміром, але вельми амбітного телеканалу, використання передових розробок ведучих світових брендів, а також потужна креативна складова, що передбачає велику кількість прямоефірного мовлення й широке залучення можливостей мережі Інтернет.

Окрім створення сучасного новинно-розважального HD-виробництва та мовлення, фахівцям VisionHOUSE довелося не раз самим проявити нестандартне мислення, щоб на практиці реалізувати сміливі задуми замовника – традиційно на базі техніки і рішень від світових лідерів.

  • роботизована зйомка в самих різних локаціях з якісним світлом
  • максимальна автоматизація виробництва новин
  • інтегрований плейаут
  • потужний по функціоналу комплекс на невеликій території

Сучасний новинний комплекс був побудований на базі рішень Avid Technology – світового лідера виробництва обладнання для новин. У проекті працюють сховища з розподіленим доступом ISIS 5000, ньюзрум-система Avid iNEWS, станції виробництва новин на базі Avid NewsCutter, новітня версія системи управління медіаконтентом Interplay, в тому числі перша в Україні інсталяція Interplay Sphere, що забезпечує підключення журналістських місць до виробничого комплексу телекомпанії віддалено по веб-інтерфейсу. Також, на телеканалі «112 Україна» вперше в нашій країні було застосовано нове рішення для створення ефірної графіки з 3D ефектами Avid Motion Graphics (AMG). Монтаж звуку здійснюється на станціях Avid Pro Tools.

Таким чином, виробництво новин на телеканалі «112 Україна» максимально автоматизоване. При підготовці матеріалу журналістами будь-які зміни автоматично відображаються в плейлисті, що мінімізує помилки людського фактора. Можливість з одного робочого місця управляти графікою і відео матеріалами також значно полегшують роботу.

Автоматизація ефіру, інжесту та плейаут реалізовані на базі популярної технології «телеканал в коробці» від компанії Oasys. Безперебійна робота ефірного мовлення забезпечується двома серверами – основним і резервним.

Відеотракт збудований на рішеннях компанії Imagine Communications: SD / HD / 3G центральний відео роутер Platinum 128×128 з повним резервуванням і система моніторингу сигналу Predator II. Всі камери, відеомікшери і монітори – обладнання Sony, в тому числі ТЖК-камери HD XDCAM EX3. Для службового зв’язку використовується обладнання Clear-Com, в тому числі 36-портова матриця зв’язку Eclipse Pico. Цифровий архів і трафік-система – від української компанії In Media, яка розробила інтеграцію з системою виробництва новин Avid та плейаут-системою Oasys.

“Завдання ставилося побудувати новинний телеканал. Основна відмінна риса – висока оперативність подачі новин. Таким чином, інтегратору було необхідно реалізувати формат, якого ще не було в Україні,” сказав Юрій Іванов, технічний директор 112 Україна.

“Концепція інтегрованого плейаута обрана навмисно й свідомо, тому що ми всі рухаємося в цьом напрямку. В якості підрядника ми зупинили свій вибір на компанії VisionHOUSE, тому що вона запропонувала одне з найоптимальніших на ринку рішень як з точки зору новинного виробництва , так і апаратно-мовного. За вельми розумні гроші нам стали доступні кращі рішення від світових лідерів: Sony, Avid Technology, Imagine Communications, Oasys, Clear-Com, Nevion. Пропозиції конкурентів значно поступалися.

Ще один великий плюс – робота фахівців цієї компанії. Вони не просто продають обладнання, вони дуже глибоко вникають в процес, вони живуть проектом. Такий підхід був дуже доречним, оскільки в ході інсталяції було дуже багато незвичайних завдань, що вимагають нестандартного підходу. Ну і з ними просто дуже комфортно працювати. “

Перлина виробництва новин

Планування та інсталяція студійного комплексу в цьому проекті стала найбільш складним завданням. В умовах завдання – невеликі розміри студії, низькі стелі, обмежений бюджет плюс план в 10-16 годин прямого ефіру на добу.

Для реалізації всього проекту й студії зокрема було знайдено багато рішень, унікальних для нашої країни. Приміром, камери. Всього їх було встановлено 17. Зазвичай в новинних студіях робота забезпечується 3-5 камерами, в найбільших студіях нашої країни встановлено 6-8 камер. Тут же в студії, ньюзрумі, переговорних – відразу 17, і кожна з них в будь-який момент може включитися в прямий ефір. З точки зору реалізації це досить складно.

На даному телеканалі студія не є єдиним приміщенням для зйомки. В рамках реалізованої концепції передбачено багато незвичайних локацій – для новин, прийому гостей, тематичних передач і ньюз-румів. Все це передбачає невпинний, безшовний перехід з однієї локації в іншу. Тобто, передачі в прямому ефірі і різні включення журналістів з вулиці й студії повинні миттєво змінювати один одного. Тому класичний підхід до будівництва студій з великими студійними камерами та операторами в даному випадку натикається на низку серйозних проблем. Та й місця для громіздких камер і операторів не було зовсім.

У студії «112 Україна» працюють купольні роботизовані камери Sony BRC-H900 і BRC-Z330 з усім необхідним додатковим обладнанням – суфлерами, світлом. Зазвичай купольні камери ставляться стаціонарно і мають досить обмежені характеристики з огляду та фокусу. Тут же деякі камери в студії встановлені на штативах, інші – на спеціальних підвісах, які дозволяють їм фіксуватися в декількох положеннях. Крім того, камери підвішені на спеціальних рейках, а проводка спроектована таким чином, що камери можуть рухатися по всьому приміщенню. І тільки в переговорних використовуються в проекті купольні камери, встановлені в своєму природному положенні – жорстко закріплені на стелі. Будь-які побоювання, чи впораються бюджетні роботизовані камери з високими телевізійними стандартами, тим більше з HD-мовленням, відпали вже при перших тестах. А високу якість картинки, що знімається в студії, відзначила вся ТВ-спільнота України. Більш того, фахівці Sony були самі приємно здивовані незвичайності завдання, для якої використовувалися камери даного модельного ряду.

 

“Вони не просто продають обладнання, вони дуже глибоко вникають в процес, вони живуть проектом. ”

За допомогою роботизованих камер також була реалізована незвичайне для українського ТБ-ринку завдання численних включень в прямий ефір сюжетів прямо з двох ньюз-румів. На 20-ти з 30-ти журналістських місць була організована можливість виводити в ефір безпосередньо картинку і звук Інтернет-сюжету або відеочату з інтерактивними гостями студії, а також накладати голосовий коментар журналіста. При цьому знову ж камери в ньюз-румі дозволяють знімати й самого журналіста. Для показу Інтернет-відео використовується обладнання Matrox, що дозволяє в динаміці записувати відео з екрану ПК журналіста і виводити його в ефір.

Організація якісного освітлення на робочих місцях журналістів, які зазвичай не використовуються при зйомці – ще одне успішно виконане завдання, рівень якої можна оцінити по картинці телеканалу «112 Україна». В основному використовувалася освітлювальне обладнання від компанії Lowel і Dexel Lighting.

Ще один нюанс: у оформленні студії багато уваги було приділено відео стіні та трансляції контенту на них. Таким чином, в картинку в студії з гостями в переговорних вноситься більше креативу. Панелі, з’єднані тонким «швом», формують відео стіни різних форм і розмірів. Причому для різних відеостін передбачена можливість трансляції різного контенту. Для цих цілей використовуються відеопроцесори компанії Dexon, які формують сигнал на ці відео стіни. Вони дозволяють генерувати відеосигнал, а також приймати і віддавати на панелі зовнішній сигнал, додавати ефекти і т.д. Управління всім контентом на відео стінах здійснюється з одного комп’ютера, що значно полегшує роботу. Таким чином, в АСБ формується не тільки матеріал, який виходить в ефір, а й створюється відеоофрмлення всієї студії.

“Це, безумовно, дуже цікавий проект не тільки в нашій країні, а й у світовій практиці – багато знімальних локацій, роботизованих камер за повної відсутності класичних камер з операторами. Реально на дуже невеликій території організована студія і ньюз-рум, і все це є компактними і стильними елементами декорацій, “коментує Олександр Селянінов, комерційний директор VisionHOUSE. “Інсталяція 17 роботизованих камер, система управління ними та комутація, – це було, мабуть, найважче для нас в цьому проекті. Незвичайність завдання вимагала від нашої команди великої кількості цікавих нетривіальних рішень.

Досить багато також повозилися зі світлом, адже приміщення було невисоке. Тому розміщення світла, щоб він і рухався, і займав мало місця, і повністю задовольняв вимогам HD-мовлення, було важким завданням.

В результаті вийшов потужний по функціоналу комплекс на невеликій території. Все компактно і продумано. Можна сказати, що у телеканалу «112» в технічному плані на сьогоднішній день найсучасніше новинне виробництво в Україні.”

2013

ntku-9
ntku-6
ntku-1_0

В кінці 2012 року Національна телекомпанія України (НТКУ) побудувала один з найсучасніших в країні багатоканальних мовних комплексів, який за своїми технічними можливостями не поступається аналогічним комплексам найбільших медіагруп країни. Цей проект заклав серйозне ядро для майбутнього розвитку національного державного телебачення в Україні.

Національна телекомпанія України веде свою історію ще з далекого 1939 року. Ставши піонером українського телебачення, НТКУ і в сучасній історії продовжує бути одним із провідних гравців на українському ТБ-ринку. На даний момент телекомпанія забезпечує мовлення «Першого Національного» (на супутнику, в аналоговому ефірі і в мережі DVB-T2), міжнародного супутникового каналу «Перший Ukraine», а також адаптованої для українського телеглядача версії Euronews.

Висока конкуренція на телевізійному ринку нашої країни ставить перед будь-яким українським телеканалом завдання, вирішення яких має колосальний ефект для подальшого розвитку медіа групи. Важливе місце серед них займає технічне оснащення.

Заплановані ікерівництвом державного мовника дії, в тому числі й масштабна модернізація технічної складової телеканалу, дозволили не тільки зміцнити позиції телеканалу на телевізійному просторі нашої країни, а й дали потужний поштовх до розвитку телекомпанії в найближчому майбутньому. Результати не змусили себе довго чекати. Ще в 2009 році «Перший Національний» стійко займав 16-17 місця в рейтингу каналів, практично без особливих надій на розвиток і зміцнення своїх позицій. Зараз же телеканал стабільно входить в першу десятку, а рейтинги телеканалу по аудиторії 18+ (вся Україна) виросли більш ніж вдвічі.

Завдання

Одним з таких кроків стала масштабна модернізація ефірної апаратної та архіву. Реалізація проекту була довірена системному інтегратору MacHOUSE (нині VisionHOUSE), який має великий досвід побудови та супроводу подібних систем у найбільших українських медіагруп («Медіа Група Україна», Inter Media Group, «1 + 1 медіа»).

Поставлене перед інтегратором завдання передбачало проектування та побудову сучасного медіа комплексу, який дозволив би телерадіокомпанії органічно розвиватися та розширюватися. Комплекс запланований для 4 каналів, але необхідно було передбачити можливість розширення в майбутньому до 8 і більше телеканалів, а також передбачити перехід на HD-мовлення в близькому майбутньому.

Також, НТКУ володіє одним з найбільших в країні архівів відеоматеріалів. Такі архівні носії як диски та касети ускладнюють оперативний доступ та ефективне використання матеріалу. Тому перед інтегратором стояло завдання не просто побудувати сучасний цифровий архів, який би просто обслуговував ефір, а й забезпечити можливість почати масштабний процес оцифровки існуючого касетного архіву.

Дуже серйозно керівництво телекомпанії підійшло до питання надійності, функціональності та якості, тож всі компоненти, що відповідають за трансляцію телеканалів і зберігання відеоматеріалів, були повністю зарезервовані.

Однією з вимог НТКУ стала побудова проекту на базі обладнання та програмних рішень від світових лідерів у своїй галузі, тобто рівень функціоналу і якості повинен бути найвищим з представленого на ринку.

Щільна інтеграція всіх компонентів та максимальна автоматизація ефірного мовлення дозволяє ведучому державному телеканалу стабільно та якісно вести мовлення з великою кількістю різноманітного контенту.

В рамках одного проекту реалізовано декілька окремих сучасних комплексів:

  • дві ефірні апаратні, кожна з яких обслуговує по два телеканали (формуються окремі потоки для мовлення «Першого Національного» на супутнику та в мережі DVB-T2 «ПЕРШИЙ Т2», а також «ПЕРШИЙ Ukraine» та Euronews);
  • побудовані та обладнані апаратні інжеста, серверна – центр обробки даних (ЦОД) та центральний цифровий архів.

Всі компоненти, що відповідають за трансляцію, повністю зарезервовані, що гарантує безперебійну роботу ефіру.

Комплекс на даний момент веде мовлення в SD, але в майбутньому повністю готовий перейти на формат HD. Наприклад, Олімпіаду в Лондоні, Євробачення та Олімпіаду в Сочі цей комплекс записував у високій роздільній здатності, та в архів вирушав матеріал в HD, хоча в ефір та подавався звичайний SD-сигнал.

Технології

Виходячи з побажань замовника, комплекси збудовані на базі кращого обладнання від провідних світових брендів:

  • SD / HD / 3G центральний відео роутер Platinum 128х256 з повним резервуванням;
  • 6 ефірних SD / HD серверів новітнього покоління Nexio NX3801 і дисковий масив Nexio Farad;
  • ефірні пульти IconMaster;
  • система розподілу і моніторингу сигналу Predator II та LCD-панелі JVC;
  • ефірна 3D-графіка ORAD 3Dplay з 6-ма входами;
  • автоматизація ефірного комплексу D-Series v.5;
  • архів Front Porch Digital DIVArchive;
  • стрічкова бібліотека Oracle StorageTek SL3000;
  • система транскодування медіафайлів на базі Telestream FlipFactory;
  • система управління медіаресурсами Invenio Media Asset Management (MAM) для архівування, пошуку, управління контентом і ін.

Більшість компонентів вже мають багаторічний позитивний досвід використання на найбільших телеканалах країни. Винятком стала система Invenio MAM, яка була вперше проінстальована на території України. Дане рішення виконує автоматичне архівування та відновлення необхідного високої та низької роздільної здатності відеоматеріалів під ефір, а також дозволяє адміністрування необхідного дискового простору на серверах комплексу.

Функціонал системи управління медіаресурсами для роботи з архівом:

  • пошук матеріалів;
  • опис та логування матеріалів;
  • створення проектів, монтаж відеоматеріалів;
  • імпорт матеріалів;
  • активація робочих процесів (архівування, відновлення, видалення, перейменування та т.д.);
  • робота з тезаурусами;
  • робота з матеріалами низької роздільної здатності;
  • підтримка різних форматів;
  • можливість інтеграції з різними базами даних.

Олександр Селянінов, комерціний директор VisionHOUSE:

“У побудованому комплексі задіяна велика кількість різного професійного обладнання та комплектуючих, ПЗ світового класу, яке необхідно було зробити максимально сумісним. Даний проект відрізняється дуже високим ступенем інтеграції між усіма складовими, а всі процеси в ході підготовки до ефіру або під час мовлення максимально автоматизовані, так як поставлені одним виробником – компанією Harris Broadcast (Imagine Communications).

Ми напрацювали великий досвід в побудові автоматизації ефірного мовлення та інсталяції подібних багатоканальних мовних комплексів, коли кілька телеканалів віщають з одного майданчика.

В даному проекті однією з найскладніших завдань стало впровадження МАМ-системи і його інтеграція з цифровим архівом. Це була перша інсталяція системи Invenio MAM в Україні, і досить трудомісткий процес оптимізації під конкретного замовника, під його завдання і робочі процеси. Хочу висловити подяку співробітникам НТКУ, з якими ми цю роботу спільно виконали.”

Також цікава практика впровадження на НТКУ цифрового архіву. За своїм масштабом це найбільша інстальована бібліотека саме з точки зору телевізійного архіву.

Технічні подробиці

Автоматизація D-Series управляє всіма пристроями, які знаходяться в ефірній апаратній. Вони мають максимально можливу ступінь інтеграції між собою, адже поставлені одним виробником (компанією Harris, яка зараз називається Imagine Communications). Всі ці фактори мінімізують появу помилок через несумісність обладнання або людського фактора. Система керує багатьма процесами в процесі підготовки до ефіру або під час мовлення.

Автоматизація мовлення інтегрована з архівом DIVArchive від Front Porch Digital. Один із прикладів інтегрованої роботи систем: якщо матеріалу немає на ефірному сервері, але є в архіві, тоді він автоматично підтягується з архіву, подається на ефірний сервер й відтворюється. Також, в майбутньому планується додати інтеграцію з ньюзрумом, продакшеном та іншими виробничими комплексами телеканалу.

У проекті передбачена можливість майбутнього розвитку НТКУ. Спочатку поставлена задача передбачала побудову великої стрічкової бібліотеки, яка підтримувала б розширення. Встановлено 8 шаф для розширення та 2 робота, які можуть заміняти один одного. Бібліотека побудована з високим ступенем резервування, а її потенціал розширення вражає – ємність може бути збільшена в десятки, та навіть сотні разів в залежності від подальших потреб НТКУ.

В процесі впровадження цифрового архіву та МАМ-системи інтегратором спільно з фахівцями НТКУ проведена трудомістка робота над тим, щоб опис матеріалу, який в майбутньому буде архівувати, відповідав тим вимогам, які у них є зараз (до цього він була описаний частково на паперових носіях, частково розподілений за старими баз даних). Тепер матеріал можна легко знаходити та використовувати.

Таким чином, тісна інтеграція всіх компонентів та максимальна автоматизація ефірного мовлення дозволяє ведучому державному телеканалу стабільно та якісно вести мовлення з великою кількістю різноманітного контенту. А побудова цифрового архіву та впровадження МАМ-системи дозволило закласти початок масштабного процесу з оцифрування цього архіву. Процес займе роки, але міцний та надійний фундамент для цього вже закладено.

Коментує Олександр Бондаренко, головний технолог НТКУ:

“Для реалізації даного проекту компанія-інтегратор запропонувала перевірені часом компоненти, зручні, надійні, поставлені від провідних світових виробників, з багаторічним позитивним досвідом використання на українських телеканалах. Наприклад, автоматизація D-Series і архів Front Porch вже зарекомендували себе на Inter Media Group та «1+1 медіа». Ефірні сервери Nexio – найпоширеніші в Україні. Відеороутери Platinum на сьогоднішній нараховуються в 8 інсталяцій в нашій країні. З більшістю інших компонентів – те ж саме.

Що не менш важливо – було проведено багато тренінгів по роботі з усіма компонентами системи (автоматизацією, серверами і ін.). Тренінги проводили фахівці інтегратора і ключових виробників – Harris Broadcast, Front Porch Design, Oracle, Orad.

З перших днів проекту ми оперативно сформували групу інженерів, які з початку інсталяції та до виходу в ефір вчилися, працювали, налаштовували і зараз обслуговують це обладнання. Під час проекту нам доводилося як навчатися і тестувати нове обладнання, так і працювати в старих апаратних, адже основну роботу ніхто не відміняв. Дуже сподобалося, що навіть після закінчення тренінгів спеціалісти інтегратора продовжили практику заочного тестування технологічного тракту мовного комплексу спільно з нашими фахівцями, як під час налаштування і запуску обладнання, так і його роботи безпосередньо в ефірі, коли проявилися всі нюанси і особливості. ”

2012

 

tonis02
tonis-3

1 грудня 2011 року Всеукраїнський телеканал Tonis вийшов в ефір у новому форматі – змінив бренд, фірмовий стиль, стандарт мовлення (HD) та концепцію, та почав виробляти власний телевізійний контент в форматі HD. Для збереження обсягів покриття та охоплення всієї аудиторії, більшість якої не має технічної можливості приймати відеозображення в HD-форматі, Tonis також формує сигнал для аналогової мережі та в форматі SD (стандартна якість).

“Перед системним інтегратором стояло завдання в обмеженому бюджеті, за дуже короткий термін (два місяці) побудувати телеканал з абсолютно новою інфраструктурою,” сказав Юрій Бойчук, технічний директор телеканалу “Tonis”. “На жаль, нічого з старого обладнання не виходило використовувати через високі вимог до рішень, здатних працювати з HD. Довелося замінити всі – монітори, обробку, навіть відеокабель. Канал працює з великим об’ємом контенту власного виробництва – близько 5 годин на день.

Інсталяція пройшла в термін, передбачений договором. Всі роботи виконані на дуже високому рівні. Всі питання, що виникли в процесі роботи, були вирішені спільними зусиллями.

Завдяки впровадженню нової інфраструктури змінилася, в першу чергу, картинка. Шкода, що не всі глядачі можуть оцінити якість на сьогоднішній момент. Телеканал формує дві програми для телеглядачів: в HD для передплатників «Воля-Кабель HD» і для всіх інших в SD (супутник, аналогове мовлення, цифрове наземне мовлення). ”

HD-телеканал з новою інфраструктурою за два місяці.

“Всі роботи виконано на дуже високому рівні.”

“Перед нами постало завдання побудувати (практично заново) телеканал в HD- форматі,” сказав Олександр Селянінов, комерційний директор VisionHOUSE. “Складові проекту: ефірнау частина, студія з АСБ, виробництво новин та продакшен. Особливістю було те, що в стислі терміни необхідно було побудувати перший HD-канал в Україні, до того ж зробити це, не припиняючи мовлення Tonis. Ми запропонували найкраще за функціональністю і якістю рішення на основі перевірених та всесвітньо відомих технологій Avid, Nevion, Harris та Sony, при чому за рахунок грамотного проектування ми домоглися оптимальної вартості проекту.

Ефірна частина проекту включає в себе SD / HD-сервери Harris Nexio NX3801 та автоматизацію Harris ADC. Продакшен та виробництво новин побудовані та базі системи зберігання з розподіленим доступом Avid ISIS 5000 та монтажних станціяй MediaComposer і NewsCutter.

Студія обладнана студійними камерами Sony. В АСБ працює відеомікшер Ross Carbonite. Інжест та транскодування забезпечені рішеннями Telestream Pipeline та FlipFactory. Оптика – Nevion, моніторинг – Harris Predator II. Відео- та аудіопроцессінг здійснює синхрокомплект Harris та Nevion. Центральна матриця – Harris Platinum, ефірну графіку забезпечує Harris Inscriber. Службова зв’язок – ClearCom Median.”

2011

В рамках проекту розширення телеканалу «Футбол» перед інтегратором поставили завдання підготувати проект для мовлення футбольних матчів в форматі HD. Рішення повинно була бути гнучким, надійним та масштабованим, а розробка та впровадження проекту повинні були вкластися в дуже стислий термін.

У процесі підготовки до трансляції європейського чемпіонату з футболу «EURO 2012» в 2011 році в рамках проекту розширення телеканалу «Футбол» перед інтегратором поставили завдання підготувати проект для мовлення футбольних матчів в форматі HD. Рішення повинно було бути гнучким, надійними та масштабованим, а розробка і впровадження проекту повинні були вкластися в дуже стислі терміни. Крім того, нове рішення повинно було інтегруватися в існуюче оточення (мовний комплекс «ТРК Україна» в Києві) і забезпечити резервування відтворення контенту, графіки та брендування каналу.

“Ми задоволені рішенням, оскільки залишилася існуюча технологія, ми не плодили рішень від сторонніх виробників, всі компоненти ідентичні та взаємозамінні.”

А. Хлапонін, технічний директор ТРК “Україна”

В ході нового проекту були розширені потужності телеканалу «Футбол»: додані два нових сервера Nexio AMP 3801, додатковий дисковий масив SBOD, системи графічного оформлення ефіру Inscriber G7, ефірний світчер Icon Master. Була проведена модернізація автоматизації Pebble Beach із забезпеченням резервування титрування та брендування каналу, а також зі створенням більшої кількості ліцензій.

“Ключовою особливістю даного проекту є той фактор, що ми не будували нову технологію, що не додавали компоненти інших виробників, а розширювали існуючу, вставляють внутрішні компоненти, наприклад плати вводу-виводу матриці, мульивьюверів тощо. Такого роду робота була б неможлива, якби з самого початку не було правильно сплановано майбутній розвиток всього технологічного комплексу, “коментує Андрій Хлапонін, технічний директор” ТРК Україна “. “Оскільки серверний простір обмежений, інженерам «ТРК Україна» спільно з інженерами інтегратора довелося замінити всі застарілі робочі станції, що займали в чотири рази більше місця, ніж нові. Також складним завданням, яке треба було вирішити, було оновлення системи автоматизації. На даний момент медіагрупа «Україна» видає чотири телеканали, і важливо було провести модернізацію, не зупиняючи мовлення, з чим наші фахівці успішно впоралися. Ми задоволені рішенням, оскільки залишилася існуюча технологія, ми не плодили рішень від сторонніх виробників, всі компоненти ідентичні і взаємозамінні. Персонал має досвід роботи на такому обладнанні. “

Перед інтегратором постало завдання в стислі терміни провести модернізацію мовного комплексу «ТРК Україна»:

  1. мовлення додаткового каналу в форматі HD (із дзеркальним резервуванням всіх елементів тракту);
  2. мовлення двої додаткових каналів в форматі SD (із резервуванням ключових елементів тракту).

Для вирішення цих завдань потрібно було модернізувати ефірний роутер, додавши додаткові входи / виходи, мультівьювери та плати кросування. Також потрібно було збільшити обсяг дискового простору ефірної системи, додати необхідну кількість портів відтворення, додаткові ефірні пульти, перетворювачі формату кадру тощо.

Всі маніпуляції проводилися на працюючій системі (в ефірі віщали чотири телеканали, і зупинити їх роботу було неможливо). Незважаючи на складність проекту, поставлені завдання виконані раніше поставленого терміну.

2011

ntku_DSNG_3
ntku_DSNG_2
ntku-dsng-2

У 2008 році технічний парк Першого Національного телеканалу поповнився двома сучасними станціями: двухкамерною SNG-машиною з можливістю розширення до чотирьох камер для організації трансляцій на базі Mercedes Sprinter, та першою в Україні станцією на базі позашляховика Ford Expedition для зйомки новин, в тому числі та в важкодоступних місцях.

У виробництві новин дуже важливо не тільки виявитися першим на місці події, а й першим його висвітлити. Оперативні новини та прямі включення підвищують рейтинги та престиж телекомпанії, дають максимум охоплення аудиторії.
Саме тому в 2008 році технічний парк Першого Національного телеканалу поповнився двома сучасними станціями: двухкамерною SNG-машиною з можливістю розширення до чотирьох камер для організації трансляцій на базі Mercedes Sprinter, та першою в Україні станцією на базі позашляховика Ford Expedition для зйомки новин, в тому числі та в важкодоступних місцях.

Завдання: «живі» новини

«Найголовніше завдання, яке стоїть перед нами – це оперативно зібрати, обробити і оприлюднити інформацію», розповідає Валерій Вергелесов, заступник начальника комплексу технічного забезпечення ТВО «Новини» Першого Національного телеканалу. «Якщо глядачеві запропонувати вибір між новинами наживо або новинами в запису, 95% виберуть «живі» новини. Адже це набагато цікавіше – людина співпереживає, будучи реальним свідком того, що відбувається. Для максимального охоплення території потрібно по можливості показувати те, що відбувається безпосередньо з місця подій. Тому нам було поставлено завдання – побудувати дві пересувних телестанції з можливістю підйому на супутник та прямих ефірів».

Ford – репортер, а Mercedes – кореспондент, який детальніше вивчає матеріал, проводить більш тривалу та кропітку роботу.

«У компанії досить великий парк ПТС (чотири), але немає жодної супутникової станції», додав Руслан Ткаченко, головний продюсер інформаційної служби НТКУ. «Тому нам доводиться або співпрацювати з іншими компаніями, або бути прив’язаними до нашої кабельної мережі, яка хоча і є досить розвиненою, але завжди «приковує» машину до певної точки, в якій ми можемо працювати. Якщо захід або подія трапляється далеко від нашої точки, працювати дуже некомфортно. Ми позбавляємося елементарної можливості швидко реагувати на якісь події, та й взагалі грамотно показати захід, не кажучи вже про оперативне включення в новини. Крім того, на ринку України Перший Національний має виняткові можливості прямих трансляцій багатьох значущих державних подій: святкування Дня Незалежності, громадські заходи на 9 Травня, роковини Голодомору тощо. Трансляції, прямі включення – це наш бренд. Так що супутникові станції – питання для нас актуальне, а супутникові станції, які можуть працювати в режимі новин, – просто нагальна потреба ». Таким чином, була визначена потреба в двох типах ПТС: однієї для проведення спортивно-інформаційних трансляцій та другої для проведення оперативних інформаційних включень. Системи повинні мати різні пріоритети: перша, перш за все, повинна бути безвідмовна в роботі і, отже, 100% зарезервована за всіма основними функціональними блокам, друга повинна бути мобільною й мати можливість доставити журналіста в найбільш важкодоступні місця.

Рішення: пересувний корпункт та репортер-всюдихід

Для новинних ПТС важливі оперативність і компактність, адже довга, громіздка, важка машина добирається до точки повільно, може перегородити рух і застрягти в місті. А невелика, легка машина проїде всюди. При цьому автомобіль повинен бути досить потужним, щоб довезти людей і техніку. В результаті, в серпні 2007 року були обрані два рішення: пересувна телевізійна станція на базі Mercedes Benz Sprinter 515 CDI для проведення трансляцій та пересувна телевізійна станція на базі позашляховика Ford Expedition 4×4 XLT для оперативних інформаційних включень.

  • перша в Україні DSNG ПТС на базі позашляховика для зйомки в важкодоступних місцях
  • ергономічність
  • повністю оснащене коментаторське місце
  • енергонезалежність обох машин
  • ПТС готові до роботи без машини супроводу
  • DSNG станції продумані до найменших дрібниць

Проект відрізняється ретельно продуманими рішеннями. Cтанції призначені перш за все для вирішення завдань, пов’язаних з новинами, тож необхідно було максимально відповідати сумісності з цифровим новинним комплексом Першого Національного телеканалу. На станції Ford використовується камера Ikegami DNS-33W, що працює за технологією безленточних зйомки Editcam, – така ж, як і в журналістському комплексі. Нелінійні монтажні станції Avid Xpress Pro з Mojo SDI, які входять в комплект першої і другої машини, передбачають підтримку дисків Editcam та працюють в тому ж середовищі, в якій буде працювати новинний комплекс. Тобто з відзнятими на жорсткі диски матеріалами можна працювати на монтажних станціях в ПТС і / або в ньюзрумі.

Таким чином, робота в обох ПТС сумісна з майбутнім ньюзрумом на апаратному рівні, на програмному рівні, на рівні кодувань файлів і роботи з камерами. Журналісти, оператори та інженери, які працюють в новинах, можуть без проблем працювати на ПТС з такими ж монтажними станціями без необхідності переучуватися. Всіляка програмна графіка, стиль оформлення – це все абсолютно спокійно клонується без додаткових тимчасових витрат. Також передбачена можливість зміни кількості камер Editcam відповідно до поточної конкретним завданням і роботи з тією кількістю, яка необхідна.

На Mercedes працює супутникова антена Swe-Dish DriveAway 150 KM, на Ford – полегшена тарілка Drive Away 120 KM. Обидві тарілки мають можливість автоматичного наведення на супутник з прив’язкою по GPS. У машині, призначеній для трансляцій, зарезервовані передавачі і кодери-модулятори в супутникової частини, а також відео та аудіо тракти. В якості основного відео пульта працює RossVideo Synergy 100, обхід реалізований на матричному комутаторі Network Electronics (нині Nevion). У звуковому тракті в якості основного пульта використаний Makie, в якості резервного – Alesis в рековому виконанні. Всі важливі точки і відео, і аудиотракта заведені на матричні комутатори, що служить ще одним рівнем захисту. Генератор синхросигналів реалізований на базі модульних рішень IQ від Snell & Wilcox, цей блок також зарезервований.

«Невдало підготовлене включення на одному з комерційних каналів означає просто відсутність включення, а заявлена, проанонсована і непроведення трансляція державного заходу – це виклик авторитету України, привід для пересудів, проблема державного масштабу. Ми не можемо дозволити собі якихось нетехнологічних рішень», сказав Руслан Ткаченко.

Конвертація, роздача сигналів, коригування тимчасових зрушень і синхронізація зовнішніх сигналів реалізовані на рішеннях Snell & Wilcox і RossVideo. У меншій машині маршрутизація відбувається на роутері Network Electronics. Для інформаційних включень не потрібні спецефекти, головне завдання – чистим переходом скомпонувати кілька сигналів, якщо це необхідно, або ж подати на програму те джерело, яке прийшов за допомогою цього роутера.

Обидві машини повністю енергонезалежні – власні вбудовані генератори (не виносні, а саме вбудовані, які працюють від загального паливного бака автомобіля) дозволяють проводити роботи в полі (в прямому сенсі). Звичайно, в умовах роботи в населеному пункті є можливість електроживлення від мережі міста. У разі проблем із живленням від міста, завдяки наявності UPS, станція перейде на автономне живлення від генератора без перебою в роботі.

Для пересувних систем дуже важлива ергономічна організація робочих місць. У Mercedes обладнані три робочих місця для звукорежисера, режисера та інженера. В цьому ж відсіці розташований стіл, на якому розміщується монтажна станція з усіма комунікаціями, виведеними в цю зону. Крім того, на пасажирському місці поруч з водієм обладнано додаткове звукоізольоване робоче місце з можливістю начитки та коментарів подій. «Перед комерційними каналами ніколи не ставляться такі завдання, як у нас», говорить Руслан Ткаченко. «Нікому не доводиться показувати, наприклад, саміт в Ялті в Лівадійському палаці, а такі події вимагають коментаторського місця. Ми отримали машину з коментаторським місцем поруч із водієм з можливістю підключити мікрофон та контролювати сигнал на інформаційному РК-дисплеї водія. Машина в основному буде експлуатуватися в іншому режимі, але, знаючи, що така ситуація можлива, ми її передбачаємо. Нехай навіть це станеться раз на рік, але це повинно бути виконано комфортно та якісно. Місце звукоізольоване, там можна коментувати події або начитуватися».

Проект створення SNG на базі Ford Expedition був здійснено вперше в Україні, причому практично повністю силами інтегратора, в т.ч. коучбілдінг, внутрішній дизайн машини та всі інші роботи крім електричної та супутникової частини. Щоб забезпечити роботу в важкодоступних місцях, аналізувалися машини з повним приводом і досить великим кліренсом – постало завдання побудувати станцію на базі позашляховика. Вибір припав на Ford Expedition, який надає достатній робочий простір. В інших машинах розмістити обладнання, зробити зручні робочі місця і при цьому зберегти стійкість неможливо. Звичайно, це нестандартний автомобіль – у нього збільшена вантажопідйомність, підібраний ряд опцій для оптимального використання простору.

Камери можна підключати до аналогових та цифрових входів SDI на борту машини. Якщо камери підключаються по SDI, можливо використовувати ембедований звук, і таким чином на одному коаксіальному кабелі може передаватися і звук, і відео. Ford може працювати з чотирма зовнішніми джерелами: двома цифровими SDI та двома аналоговими сигналами.

«Ми виходили з того, що на позашляховику Ford досить однієї камери, оскільки він може всюди проїхати, і більше буде задіяний для зйомки у важкодоступних місцях і оперативних ситуаціях, де на розворот декількох камер немає часу, хоча, якщо буде необхідно, туди можна підключити і дві камери», розповідає Валерій Вергелесов.

У Mercedes на даний момент працюють дві камери з можливістю розширення в майбутньому до чотирьох, щоб станція могла якісно висвітлити офіційні заходи та інші події. Для проведення повноцінних трансляцій офіційних заходів за участю членів Уряду, Верховної Ради, Президента, ми повинні оперативно потрапляти наместо дії і забезпечувати максимально якісну роботу всіх технологічних елементів.

«Mercedes – це повноцінна супутникова ПТС для проведення невеликих трансляцій, простих конференцій», коментує РусланТкаченко. «Зараз там дві камери, але є можливість розширення до чотирьох камер. Це пересувний кореспондентський пункт з можливістю проведення брифінгів, монтажу і оперативних включень.

Ford в’їде на будь-яку гору, заїде на будь-який тротуар в місті і при цьому забезпечить включення. Він призначений саме для зйомки, монтажу і прямого включення в новини. Камера ТЖК, яка входить в комплект машини, може включитися в тракт супутникової станції. Тобто в машину сідає водій, супутниковий інженер, із ним оператор та журналіст, вони їдуть у відрядження на місце події, знімають, переганяють, монтують, начитують велику кількість відеоматеріалу і тут же включаються за допомогою цієї камери. Камери сумісні з тими, що передбачені в новому інформаційному комплексі – Ikegami Editcam. Mercedes веде трансляції, здійснює телемости, а Ford знімає новини, робить прямі включення. Ford – репортер, а Mercedes – кореспондент, який детальніше вивчає матеріал, проводить більш тривалу і кропітку роботу».

“На телевізійному ринку України Перший Національний має виняткові можливості прямих трансляцій важливих подій,” коментує Руслан Ткаченко, головний продюсер інформаційної служби НТКУ. “І це події державного значення: День незалежності, паради, 9 Травня, роковини Голодомору і т.д. Трансляції, прямі включення – це наш бренд. Так що супутникові станції – питання для нас актуальне, а супутникові станції, які можуть працювати в режимі новин це просто нагальна потреба.

Завдання інтегратором виконано повністю. В станції на базі Mercedes дуже ергономічно використано робочий простір, передбачена сумісність з майбутнім ньюзрумом. В Україні ніхто ще не робив супутникову станцію на базі джипа, ми подібні рішення бачили тільки на виставках. Але одна справа – виставка, і зовсім інше сприймати машину з точки зору експлуататора. Ти сідаєш і розумієш, що потрібно кудись покласти телефон, кудись підключити зарядку від цього телефону. Коли працюєш вночі, необхідно, щоб в цю точку світила лампочка, а ось сюди потрібно буде покласти журналістські записи … Всі ці «дрібниці» виявляються вже в ході безпосередньої роботи з машиною.

Фахівці інтегратора дуже грамотно поставилися до наших побажань, передбачили все дрібниці, поставили, де потрібно, полички, подовжувачі та ін. Ми дуже задоволені результатом.”

“В Україні SNG на базі джипа ще не було, тобто це було перше подібне рішення,” сказав Валерій Вергелесов. “Природно, ми очікували, що, як це часто трапляється з першим млинцем, виникнуть якісь неузгодженості, неузгодженості, але, на мій подив, ніяких істотних проблем у нас не було. Всі побажання, про які ми говорили, враховувалися практично відразу, була запропонована високоякісна техніка для підйому на супутник, а також прийомна й передавальна частина. Ми більше узгоджували моменти розташування обладнання в машині, розстановки функціональних елементів.

За нашим побажанням інтегратор зробив на даху спеціальну конструкцію, щоб закрити тарілку від можливого попадання гілок, каменів, захистити від вітру, бруду – тарілка повинна бути відкритою в будь-якому випадку, але бічна її частина захищена. Всі побажання були задоволені, аж до дрібниць: додаткові елементи, шухлядки для документації тощо. Адже основне завдання – це автомобіль без супроводу, тож потрібно було врахувати всі нюанси.

Машини побудовані із розрахунком на майбутній розвиток, який вже в них закладено, залишається тільки насичувати додатковою технікою. Щоб в подальшому з легкістю інтегрувати ПТС із новинним комплексом телекомпанії, були передбачені місця для майбутніх камерних каналів. В станції на базі Ford можна буде підключити дві камери з тріаксіальнимі адаптерами, тобто, коли у нас з’являться додаткові камери, ми їх тут же інсталюємо в машину, нічого не переробляючи. Точно так само передбачена можливість підключення додаткових відеомагнітофонів.

Обидві машини поставлені в передбачений контрактом термін. Це була плідна спільна робота. ”

2008